DSpace Repository

A LUDICIDADE PEDAGÓGICA COMO ARCABOUÇO NO TRABALHO PSICOPEDAGÓGICO

Show simple item record

dc.contributor.author SANTOS, Simone Vieira Pereira
dc.date.accessioned 2019-05-23T17:15:24Z
dc.date.available 2019-05-23T17:15:24Z
dc.date.issued 2017-12-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1254
dc.description.abstract It addresses pedagogical playfulness as a methodology and / or teaching strategy as a facilitator in the process of teaching learning, because when the child plays, it interacts with the world around them. Infers on the reasons and why the child plays and the pleasure they feel in performing this activity. It reflects on what scholars think about the relevance of play and its therapeutic role, together with the psychopedagogue, to overcome the difficulties of learning. pt_BR
dc.description.sponsorship Aborda a ludicidade pedagógica como uma metodologia e/ou estratégia de ensinagem como facilitadora no processo de ensino aprendizagem, pois quando a criança brinca, ela interage com o mundo a sua volta. Infere sobre as razões e os porquês da criança brincar e o prazer que elas sentem ao realizar essa atividade. Reflete sobre o que estudiosos pensam sobre a relevância do brincar e seu papel terapêutico, juntamente com o psicopedagogo, para a superação das dificuldades da aprendizagem. pt_BR
dc.subject Ludicidade Pedagógica pt_BR
dc.subject Desafios pt_BR
dc.subject Psicopedagogo pt_BR
dc.title A LUDICIDADE PEDAGÓGICA COMO ARCABOUÇO NO TRABALHO PSICOPEDAGÓGICO pt_BR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account