dc.contributor.author |
SANTOS, Simone Vieira Pereira |
|
dc.date.accessioned |
2019-05-23T17:15:24Z |
|
dc.date.available |
2019-05-23T17:15:24Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1254 |
|
dc.description.abstract |
It addresses pedagogical playfulness as a methodology and / or teaching strategy as a facilitator in the process of teaching learning, because when the child plays, it interacts with the world around them. Infers on the reasons and why the child plays and the pleasure they feel in performing this activity. It reflects on what scholars think about the relevance of play and its therapeutic role, together with the psychopedagogue, to overcome the difficulties of learning. |
pt_BR |
dc.description.sponsorship |
Aborda a ludicidade pedagógica como uma metodologia e/ou estratégia de ensinagem como facilitadora no processo de ensino aprendizagem, pois quando a criança brinca, ela interage com o mundo a sua volta. Infere sobre as razões e os porquês da criança brincar e o prazer que elas sentem ao realizar essa atividade. Reflete sobre o que estudiosos pensam sobre a relevância do brincar e seu papel terapêutico, juntamente com o psicopedagogo, para a superação das dificuldades da aprendizagem. |
pt_BR |
dc.subject |
Ludicidade Pedagógica |
pt_BR |
dc.subject |
Desafios |
pt_BR |
dc.subject |
Psicopedagogo |
pt_BR |
dc.title |
A LUDICIDADE PEDAGÓGICA COMO ARCABOUÇO NO TRABALHO PSICOPEDAGÓGICO |
pt_BR |