DSpace Repository

O ALUNO SURDO E O PROCESSO DE INCLUSÃO

Show simple item record

dc.contributor.author GONÇALVES, Edna Ferreira
dc.date.accessioned 2019-05-23T19:37:40Z
dc.date.available 2019-05-23T19:37:40Z
dc.date.issued 2018-01-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1260
dc.description.abstract This article aims at to contemplate how much it is important the persistence of the school and all that in it are engaged so that the inclusion of the deaf pupil in the same one happens. Supported for laws that this right assures to them, the same a quality education must be attended, independent of its deficiency, having, with qualified professors, chemical preparations to take care of this pupil in way that it develops a learning in which it can learn the Portuguese language in such a way, how much the Brazilian language of signals (POUNDS), which is cited as language materna and of great importance for this pupil, therefore for it, it is the first language. Important fact that beyond the normal school, the special school must give attention. The society and mainly the family, exerts an important paper in the inclusion of the same, for this school and family must keep a relationship, in which the life of the pupil is folloied and it it perceives that it is supported. The society also must participate of projects promoted for the school to know the necessity of this public who needs to be inserted in contests it social, so that thus the inclusion happens. pt_BR
dc.description.sponsorship Esse artigo visa contemplar o quanto é importante o empenho da escola e todos que nela estão engajados para que aconteça a inclusão do aluno surdo na mesma. Amparado por leis que lhes assegura esse direito, o mesmo deve ser assistido, independente de sua deficiência, tendo um ensino de qualidade, com professores qualificados, preparados para atender esse aluno de modo que ele desenvolva um aprendizado no qual ele possa aprender tanto a língua portuguesa, quanto a língua de sinais brasileira (LIBRAS), a qual é citada como língua materna e de grande importância para esse aluno, pois para ele, é a língua primeira. Fato importante que além da escola normal, a escola especial deve dar atenção. A sociedade e principalmente a família, exerce um papel importante na inclusão do mesmo, para isso escola e família deve manter um relacionamento, no qual a vida do aluno é acompanhada e ele perceba que é amparado. A sociedade também deve participar de projetos promovidos pela escola para conhecer a necessidade desse público que precisa ser inserido no contesto social, para que assim a inclusão aconteça. pt_BR
dc.subject Educação Especial pt_BR
dc.subject Ensinando surdos pt_BR
dc.subject Inclusão pt_BR
dc.title O ALUNO SURDO E O PROCESSO DE INCLUSÃO pt_BR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account