DSpace Repository

SÍNDROME DE DOWN E A INCLUSÃO ESCOLAR

Show simple item record

dc.contributor.author RIBEIRO, Claudia Renata Alercina Martins
dc.date.accessioned 2019-05-28T17:05:19Z
dc.date.available 2019-05-28T17:05:19Z
dc.date.issued 2017-12-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1351
dc.description.abstract Reflects on the importance of special education for the training and development of children with Down Syndrome, with emphasis on the influence of early stimulation in relation to language acquisition. It goes through neurological, psychological, anatomical and pedagogical approaches, aiming to broaden the field of study, following a sequence related to the complex learning process, describing the relation and importance of the family in the process of language construction. pt_BR
dc.description.sponsorship Reflete a respeito da importância da educação especial para a formação e desenvolvimento de crianças com Síndrome de Down, com ênfase na influência da estimulação precoce em relação à aquisição de linguagem. Percorre abordagens neurológicas, psicológicas, anatômicas e pedagógicas, com objetivo de ampliar o campo de estudo, seguindo uma seqüência, relacionada ao complexo processo da aprendizagem, descrevendo a relação e a importância da família no processo da construção da linguagem. pt_BR
dc.subject Síndrome de Down pt_BR
dc.subject Aprendizagem pt_BR
dc.subject Inclusão pt_BR
dc.title SÍNDROME DE DOWN E A INCLUSÃO ESCOLAR pt_BR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account