dc.contributor.author |
FERNANDES, Gelcimária Santos Chaves |
|
dc.date.accessioned |
2019-05-28T17:09:36Z |
|
dc.date.available |
2019-05-28T17:09:36Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1352 |
|
dc.description.abstract |
It deals with the role of the Pedagogical Support Center of the State of Espirito Santo
(CAP / ES) in the education of blind students with low vision of the public network based
on a bibliographical review and interviews given by relatives, students and teachers in
which they report their with the CAP / ES. It also presents a brief Brazilian history of the
education of people with disabilities and of the Center itself. It also presents explanations
about the origin and structure of Braille as well as methodologies used in inclusive
education for people with visual impairment and low vision. Describes the
conceptualization of these terms clearly. It reveals the need for more investment in
inclusive education, both in appropriate materials and in the training of teachers,
especially those who work in inclusive education. |
pt_BR |
dc.description.sponsorship |
Trata do papel do Centro de Apoio Pedagógico do estado do Espirito Santo (CAP/ES)
na educação de alunos cegos e com baixa visão da rede pública com base em revisão
bibliográfica e entrevistas concedidas por familiares, alunos e professores nas quais os
mesmos relatam suas experiências com o CAP/ES. Traz ainda um breve histórico
brasileiro da educação das pessoas com deficiência e, do próprio Centro. Expõe
também explicações a respeito da origem e estrutura do Braille além de metodologias
utilizadas na educação inclusiva para pessoas com deficiência visual e baixa visão.
Descreve a conceituação desses termos de forma clara. Revela a necessidade de mais
investimento na educação inclusiva, tanto em materiais adequados quanto na formação
de professores, especialmente dos que atuam na educação inclusiva. |
pt_BR |
dc.subject |
CAP/ES |
pt_BR |
dc.subject |
Deficiência visual |
pt_BR |
dc.subject |
Inclusão |
pt_BR |
dc.title |
A IMPORTANCIA DO CENTRO DE APOIO PEDAGÓGICO - CAP/ES PARA A EDUCAÇÃO DE ALUNOS COM DEFICIENCIA VISUAL DA REDE PÚBLICA DE ENSINO |
pt_BR |