dc.contributor.author |
RIBEIRO, Vanessa de Souza |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-14T13:27:19Z |
|
dc.date.available |
2019-06-14T13:27:19Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1573 |
|
dc.description.abstract |
Reflections reflect on the current scenario of Brazilian education. High dropout rates, children with great difficulties in reading and writing, lack of inclusion and a new BNCC that will "solve" these conflicts. It addresses the bias in which the private school child is successful in reading and writing in six years of study, and the public school has the obligation to present the same result. We will assess that this claim is not true, since the environment where the individual is inserted contributes (and much) to development. |
pt_BR |
dc.description.sponsorship |
Discorre reflexões no que tange ao cenário atual da educação brasileira. Altos índices de evasão, crianças com grandes dificuldades na leitura e escrita, falta de inclusão e uma nova BNCC que em suma “resolverá” esses conflitos. Aborda o viés em que a criança de escola particular obtém êxito na leitura e escrita em seis anos de estudo, tendo a escola pública a obrigação de apresentar o mesmo resultado. Avaliaremos que essa alegação não é verídica, partindo que o meio onde o indivíduo está inserido contribui (e muito) para o desenvolvimento. |
pt_BR |
dc.subject |
Educação |
pt_BR |
dc.subject |
Desafios |
pt_BR |
dc.subject |
Leitura |
pt_BR |
dc.subject |
Desenvolvimento |
pt_BR |
dc.title |
A IMPORTÂNCIA DA CULTURA NO PROCESSO DE ENSINO APRENDIZAGEM. |
pt_BR |