DSpace Repository

A MÚSICA NUM DIÁLOGO CONSTANTE COM A APRENDIZAGEM NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Show simple item record

dc.contributor.author QUEIROZ, Mayara Isaura
dc.date.accessioned 2019-07-02T12:20:41Z
dc.date.available 2019-07-02T12:20:41Z
dc.date.issued 2018-12-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1639
dc.description.abstract The proposed article highlights the importance of musicalization in early childhood education. It reflects on learning moments articulated and designed with the musical language. Bibliographical research as a theoretical framework bases this study on the search for understanding between knowledge and practices built from music in early childhood education. It guides ways for teachers to mediate knowledge in a playful and dialogical way with teaching strategies that allow the full development of learners at the beginning of schooling. pt_BR
dc.description.sponsorship O artigo proposto destaca a importância da musicalização na educação infantil. Reflete sobre momentos de aprendizagem articulados e desenhados com a linguagem musical. A pesquisa bibliográfica como arcabouço teórico fundamenta este estudo na busca da compreensão entre saberes e fazeres construídos a partir da música na educação infantil. Orienta caminhos para professores mediarem conhecimentos de forma lúdica e dialógica com estratégias de ensinagens que permitem o desenvolvimento pleno dos educandos nesse início da escolarização. pt_BR
dc.subject Musicalização pt_BR
dc.subject Ludicidade pt_BR
dc.subject Conhecimento pt_BR
dc.title A MÚSICA NUM DIÁLOGO CONSTANTE COM A APRENDIZAGEM NA EDUCAÇÃO INFANTIL pt_BR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account