DSpace Repository

CURRÍCULO ESCOLAR : REFLEXÃO SOBRE POSSIBILIDADES NUMA PERSPECTIVA QUE TRADUZ A PRÁXIS PEDAGÓGICA

Show simple item record

dc.contributor.author MARQUES, Samira Alves
dc.date.accessioned 2019-07-03T12:36:06Z
dc.date.available 2019-07-03T12:36:06Z
dc.date.issued 2018-12-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1640
dc.description.abstract The article will discuss a brief reflection about the school curriculum and intends through bibliographic research to make evident its function in the school environment. It is known that the curriculum contributes in a positive way to the educational management, and it is through it that guidelines are established for the elaboration of the education plan. The curriculum is designed to organize the disciplines and help teachers implement the content delivered in the classroom and support all school management. Thus, the article will make a brief approach on the curriculum and its functions in educational practices. Keywords: Curriculum. Teaching plan. School. pt_BR
dc.description.sponsorship Discorre sobre uma breve reflexão acerca do currículo escolar e pretende por meio da pesquisa bibliográfica tornar evidente sua função no ambiente escolar. Sabe –se que o currículo contribui de forma positiva para a gestão educacional, e é por meio dele que são estabelecidas diretrizes para a elaboração do plano de ensino. O currículo tem o intuito de organizar os componentes curriculares e ajudar os professores a colocarem em prática os conteúdos ministrados em sala de aula e dar suporte a toda gestão da escola. Assim, o artigo irá fazer uma breve abordagem sobre o currículo e suas funções nas práticas educativas. pt_BR
dc.subject Currículo pt_BR
dc.subject Plano de ensino pt_BR
dc.subject Escola pt_BR
dc.title CURRÍCULO ESCOLAR : REFLEXÃO SOBRE POSSIBILIDADES NUMA PERSPECTIVA QUE TRADUZ A PRÁXIS PEDAGÓGICA pt_BR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account