Abstract:
The services of the clinic-schools of Psychopathy almost at the same time, attended
the faculty to prepare for the training of future professionals of Psychology, through
the professional practice and training of psychological techniques learned in the
classroom in the clinic-school also paper social importance since they provide
psychological assistance to the needy population. The present study aimed to make
a manual of scientific instructions on the facilities of these services, in order to
expose an interest of this form in the formation of the psychologist. Through a
descriptive bibliographical methodology, emphasis was placed on the practices,
dynamics and profile of the users, as well as the description of the clientele and the
demands.
Description:
Os serviços da clinica-escolas de Psicologia surgiu quase que simultâneo ao curso,
tendo como finalidade atender à necessidade da formação dos futuros profissionais
de Psicologia, através da prática profissional e do exercício das técnicas
psicológicas aprendidas em sala de aula a clinica escola também desempenha um
papel social importante visto que possibilitam atendimento psicológico à população
carente. O presente estudo objetivou descrever publicações científicas acerca das
práticas desses serviços, de modo a expor a importância desta ferramenta na
formação do psicólogo. Através de uma metodologia descritiva bibliográfica deu-se
ênfase às práticas, dinâmicas e perfil dos usuários, assim como à descrição da
clientela e demandas.