Abstract:
This article with the theme Inventory Management as Competitive Differential in the
Duarte Auto parts Store is the result of a case study. The overall goal of the survey is
to assess how inventory management can turn out to be a competitive edge in an
Auto Parts business. Every day, the importance of inventory management, an
efficient management tool, is observed, where its correct application in a company
can increase its revenue and reduce the obsolete products found in the stock. The
data obtained came from the ABC classification, questionnaire application and
systemic observation, all used to evaluate the true situation of the company stock.
Where it was possible to compare the results of the applied methods and to perceive
the differences of the results, since the company does not understand the importance
and does not know the means to apply a good inventory management. The results
point out the difficulties of the company, not knowing how to handle the management
tools, even though they have the right tools to help organize inventory. And to have a
competitive advantage, the company will have to apply the management tools
correctly, since it already has a suitable tool, but it is not applied properly, because it
does not have a properly qualified employee to execute the service.
Description:
Este artigo com o tema Gestão de Estoques Como Diferencial Competitivo na Loja
Duarte Autopeças é resultado de um estudo de caso. O objetivo geral da pesquisa é
avaliar como a gestão de estoque pode vir a ser um diferencial competitivo em uma
empresa de Autopeças. Cada dia que passa observa-se a importância da gestão de
estoque, um instrumento gerencial eficiente, onde sua aplicação correta em uma
empresa pode aumentar a receita da mesma e diminuir os produtos obsoletos
encontrados no estoque. Os dados obtidos foram oriundos da classificação ABC,
aplicação de questionário e observação sistêmica, todos usados para avaliar a
verdadeira situação do estoque da empresa. Onde foi possível comparar os
resultados dos métodos aplicados e perceber as diferenças dos resultados, pois a
empresa não compreende a importância e desconhece meios de aplicar uma boa
gestão de estoque. Os resultados apontam as dificuldades da empresa, ao não
saber lidar com as ferramentas gerenciais, mesmo tendo as ferramentas adequadas
para ajudar na organização do estoque. E para ter um diferencial competitivo, a
empresa terá que aplicar corretamente as ferramentas gerenciais, visto que a
mesma já possui uma ferramenta adequada, mas que não é aplicada corretamente,
pois não tem um funcionário qualificado adequadamente para executar o serviço.