dc.contributor.author |
QUEIROZ, Mayara Isaura |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-02T12:20:41Z |
|
dc.date.available |
2019-07-02T12:20:41Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1639 |
|
dc.description.abstract |
The proposed article highlights the importance of musicalization in early childhood education. It reflects on learning moments articulated and designed with the musical language. Bibliographical research as a theoretical framework bases this study on the search for understanding between knowledge and practices built from music in early childhood education. It guides ways for teachers to mediate knowledge in a playful and dialogical way with teaching strategies that allow the full development of learners at the beginning of schooling. |
pt_BR |
dc.description.sponsorship |
O artigo proposto destaca a importância da musicalização na educação infantil. Reflete sobre momentos de aprendizagem articulados e desenhados com a linguagem musical. A pesquisa bibliográfica como arcabouço teórico fundamenta este estudo na busca da compreensão entre saberes e fazeres construídos a partir da música na educação infantil. Orienta caminhos para professores mediarem conhecimentos de forma lúdica e dialógica com estratégias de ensinagens que permitem o desenvolvimento pleno dos educandos nesse início da escolarização. |
pt_BR |
dc.subject |
Musicalização |
pt_BR |
dc.subject |
Ludicidade |
pt_BR |
dc.subject |
Conhecimento |
pt_BR |
dc.title |
A MÚSICA NUM DIÁLOGO CONSTANTE COM A APRENDIZAGEM NA EDUCAÇÃO INFANTIL |
pt_BR |