Abstract:
People born in the 1990s have familiarized themselves with technological advances as they occur in an era known as generation Z or digital natives. This article presents the possibilities of using ICT (Telecommunication Information and Communication) in Physical Education classes and How the Auxiliary Pedagogical Instruments in Teaching and Learning. Conduct field research in a private teaching network in. Data analysis was qualitative, searching for comprehension and verifying the use of ICT by students. To analyze whether school education is the use of information and communication technologies for the teaching-learning process, proposing the teaching of innovators.
Description:
Pessoas nascidas a parti da segunda década 1990 possui familiarização com os avanços tecnológicos, pois nasceram em uma era conhecida como geração Z ou nativos digitais. Neste artigo apresenta as possibilidades do uso de TICs (Telecomunicação Informação e Comunicação) nas aulas de Educação Física e como esses instrumentos pedagógicos auxiliam no processo de ensino e aprendizagem. Realizamos uma pesquisa de campo em uma rede de ensino particular na Serra – ES. A análise de dados foi qualitativa, em busca de compreender e verifica o uso de TICs por alunos. Assim, analisando se no contexto escolar o uso das tecnologias da informação e comunicação apoia o processo de ensino-aprendizagem, propondo possibilidades inovadoras de ensino.