Abstract:
The banking sector has been investing and offering new customer service channels.
Today we have a variety of services, such as applications, internet banking, ATMs. In
this article, we will portray the effect of this advancement through internet banking
and digital marketing, the alliance between these tools, the relationship between the
customer and the bank, the purpose of portraying, understanding the clients' point of
view on the services offered by them. organizations identify what determines user
choices. The study will be based on traditional banks and digital banks to identify the
impact of the use of digital tools on the banking sector, in order to point out a solution to provide better quality service to users of these services.
Description:
O setor bancário vem investindo e oferecendo novos canais de atendimento para os
clientes, disponibilizando uma variedade de serviços e produtos tais como
aplicativos, internet banking e caixas eletrônicos. Neste artigo, será retratado o efeito
do avanço da tecnologia bancária e o marketing digital, a aliança entre essas
ferramentas, para identificar qual o impacto das ferramentas digitais no setor
bancário, assim podemos, compreender o ponto de vista dos clientes sobre os
serviços oferecidos por essas organizações, o relacionamento entre o cliente e o
banco e identificar o que determina as escolhas dos usuários. O estudo será
baseado com bancos tradicionais e bancos digitais, a fim de apontar uma solução
para se ter um atendimento de melhor qualidade para os usuários desses serviços.