Abstract:
The present work consists of a research to survey, verify and choose the appropriate
parameters of commercial architecture, marketing applied to commercial buildings and the
influences of the way of consuming the post-modern subject in the design of all spaces.
Commercial environments are the aesthetics of urban spaces, and our goal is to reconcile
architecture with tools that communicate better with consumers and with the city itself. The
current consumer seeks more than a purchase, he wants to live a consumption experience,
looking for different sensations that combine stimuli with emotional states, resulting in a
positive response to consumption.
Description:
O presente trabalho consiste em uma pesquisa para levantar, verificar e eleger os
parâmetros adequados da arquitetura comercial, do marketing aplicados a edifícios
comerciais e as influências do modo de consumir do sujeito pós-moderno na concepção de
todos os espaços. Os ambientes comerciais são a estética dos espaços urbanos,
conciliando a arquitetura com ferramentas que se comuniquem melhor com os
consumidores e com a cidade em si. O consumidor atual busca mais que uma compra, ele
quer viver uma experiência de consumo, buscando sensações variadas que aliam estímulos
a estados emocionais, resultando na resposta positiva ao consumo.