Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/123456789/1354
Título: | LUZ, CÂMERA, AÇÃO: OBRAS CINEMATOGRÁFICAS COMO APOIO PARA A CONSTRUÇÃO DE UMA ESCOLA VERDADEIRAMENTE INCLUSIVA |
Autores: | MENEGUELI, Thayná de Oliveira |
Palavras-chave: | Formação continuada Deficiências Filmes Desafios |
Data: | 10-Dez-2017 |
Resumo: | It advocates the use of films that thematic the condition of the people in the-service of Needs in the training in service of the teachers in order to create a continuous formation more pleasant and that can sensitize the teachers as the particularities of these subjects. In order to do so, it points out that the films are worked as catalysts of new learning that can be obtained initially through the big screen and amplified by the available scientific knowledge about the deficiencies. It considers that cinema is a potent resource that can be used both in teacher training and in the awareness and awareness of teachers and students. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/1354 |
Aparece nas colecções: | PEDAGOGIA |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
EDUCACAO INCLUSIVA (1).docx | 132.9 kB | Microsoft Word XML | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.