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dc.contributor.authorROSARIO, Luana Silva do-
dc.date.accessioned2019-05-30T17:57:23Z-
dc.date.available2019-05-30T17:57:23Z-
dc.date.issued2017-12-10-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1397-
dc.description.abstractIt reports on the development of oral and written language in the context of Early Childhood Education. He discusses that when speaking in Early Childhood Education it is to bring to mind more than caring, but also to educate; caring and educating go hand in hand in early childhood education. Oral and written language in children's education brings discussion about the work developed by the pedagogical staff. The learning must be inserted by the teacher in a playful and spontaneous way, with a view to the child as a historical subject of law. It contemplates that language is developed within the family, but it is in Early Childhood Education that the child initializes the process of learning oral and written language, but the construction of his own self must be respected. It should be inserted properly so that it does not cause harm to the child. And in the case of malice, if oral and written language is improperly handled, the child will have sequelae throughout his childhood. It is necessary to respect the childhood so that the child develops integrally, working in a playful way with games, games, music and enough interaction. The benefit of language is that it is fundamental to the relationship of the learner to society, it is capable of transforming children's actions with the world, bringing experience and knowledge. The greatest challenge of Early Childhood Education today is to de - interlace it from outdated conceptions in society.pt_BR
dc.description.sponsorshipRelata sobre o desenvolvimento da linguagem oral e escrita no contexto da Educação Infantil. Aborda que ao falar em Educação Infantil é trazer á memória mais do que o cuidar e sim também o educar; cuidar e educar caminham lado a lado na educação infantil. A linguagem oral e escrita na educação infantil traz discussão acerca do trabalho desenvolvido pelo corpo técnico pedagógico. A aprendizagem deve ser inserida pelo docente de forma lúdica e espontânea, tendo em vista a criança como sujeito histórico de direito. Contempla que a linguagem é desenvolvida no âmbito familiar, porém é na Educação Infantil que a criança inicializa o processo de aprendizagem da linguagem oral e escrita, mas é preciso que seja respeitada a construção do seu próprio eu. Deve ser inserida de forma adequada para que não cause malefício à criança. E tratando-se de malefício, se a linguagem oral e escrita for trabalhada de forma inadequada a criança terá sequelas durante toda a sua infância. É preciso respeitar a infância para que a criança desenvolva-se de forma integral, trabalhando de forma lúdica com jogos, brincadeiras, músicas e bastante interação. O benefício da linguagem é que ela é fundamental para a relação do educando com a sociedade, ela é capaz de transformar as ações das crianças com o mundo, trazendo experiência e conhecimento. O maior desafio da Educação Infantil hoje é desentrelaçá - la das concepções ultrapassadas existentes na sociedade.pt_BR
dc.subjectEducação infantilpt_BR
dc.subjectLinguagem oral e escritapt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.titleLINGUAGEM ORAL E ESCRITA NA EDUCAÇÃO INFANTILpt_BR
Aparece nas colecções:PEDAGOGIA

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