Abstract:
This article discusses an update of the professional of education without a hospital environment, especially of teachers who work in the educational service of children and / or hospitalized adolescents, as well as the importance of this care during the hospitalization process, considering that it is impossible to attend a room of regular class per portion of health. We developed qualitative research, using as instruments interviewed semi-structured, as a locus a children's hospital in the metropolitan region of Greater Vitória and as subjects, teachers who work in the environment. Research indicates that it is a challenging job, that the proposal suits the needs and conditions of the students / patients, as well as contributions to a better patient's health picture in most cases.
Description:
Este artigo aborda a atuação do profissional da educação no ambiente hospitalar, em especial dos docentes que atuam no atendimento educacional de crianças e/ou adolescentes hospitalizados, bem como a importância deste atendimento durante o processo de internação dos mesmos, considerando sua impossibilidade de frequentar a sala de aula regular por motivos de saúde. Desenvolvemos pesquisa qualitativa, tendo como instrumentos entrevistas semiestruturadas, como lócus um hospital infantil da região metropolitana da Grande Vitória e como sujeitos, os docentes que atuam neste ambiente. A pesquisa indica que é um trabalho desafiante, cuja proposta deve se adequar as necessidades e condições dos alunos/pacientes, bem como contribui para a melhoria do quadro de saúde dos pacientes, na maioria dos casos.