Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/123456789/1639
Título: A MÚSICA NUM DIÁLOGO CONSTANTE COM A APRENDIZAGEM NA EDUCAÇÃO INFANTIL
Autores: QUEIROZ, Mayara Isaura
Palavras-chave: Musicalização
Ludicidade
Conhecimento
Data: 10-Dez-2018
Resumo: The proposed article highlights the importance of musicalization in early childhood education. It reflects on learning moments articulated and designed with the musical language. Bibliographical research as a theoretical framework bases this study on the search for understanding between knowledge and practices built from music in early childhood education. It guides ways for teachers to mediate knowledge in a playful and dialogical way with teaching strategies that allow the full development of learners at the beginning of schooling.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1639
Aparece nas colecções:PEDAGOGIA

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
A MÚSICA NUM DIALOGO CONSTANTE COM A APRENDIZAGEM NA EDUCAÇÃO INFANTIL.pdf171.96 kBAdobe PDFVer/Abrir


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.