Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/123456789/1639
Título: | A MÚSICA NUM DIÁLOGO CONSTANTE COM A APRENDIZAGEM NA EDUCAÇÃO INFANTIL |
Autores: | QUEIROZ, Mayara Isaura |
Palavras-chave: | Musicalização Ludicidade Conhecimento |
Data: | 10-Dez-2018 |
Resumo: | The proposed article highlights the importance of musicalization in early childhood education. It reflects on learning moments articulated and designed with the musical language. Bibliographical research as a theoretical framework bases this study on the search for understanding between knowledge and practices built from music in early childhood education. It guides ways for teachers to mediate knowledge in a playful and dialogical way with teaching strategies that allow the full development of learners at the beginning of schooling. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/1639 |
Aparece nas colecções: | PEDAGOGIA |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
A MÚSICA NUM DIALOGO CONSTANTE COM A APRENDIZAGEM NA EDUCAÇÃO INFANTIL.pdf | 171.96 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.