Abstract:
This article reports the importance of games and games in the Teaching of Mathemat
ics in Early Childhood Education, whose objective was to investigate whether games
and games positively influence the teachinglearning process of mathematics in early
childhood education. Qualitative research was developed through bibliographic resea
rch, field research conducted with children from groups 4(4years) of a CMEI from the
municipality of Serra/ES, where when using a game we observed the students and re
alized the possibilities that the playful provides in the construction of knowledge in th
e teachinglearning process. In view of this, we have seen that one can work from this
perspective causing students to obtain learning not only in Mathematics, but that thr
ough this mechanism the child can improve their manual and motor,affective, social,
cultural and emotional skills. Reaffirm the researchers' thinking
Description:
Este artigo relata a importância dos jogos e brincadeiras no Ensino da Matemática
na Educação Infantil, cujo objetivo foi investigar se os jogos e brincadeiras
influenciam positivamente para o processo de ensino-aprendizagem da matemática
na educação infantil. A pesquisa de natureza qualitativa foi desenvolvida por meio de
pesquisa bibliográfica e pesquisa de campo realizada com crianças do grupo 4 (4
anos) de um CMEI 2 do Município de Serra/ES, onde ao utilizarmos um jogo
observamos os alunos e percebemos as possibilidades que o lúdico proporciona na
construção do conhecimento no processo de ensino-aprendizagem. Diante disso,
vimos que se pode trabalhar sob esta perspectiva fazendo com que os alunos
obtenham uma aprendizagem não só na Matemática, mas que através deste
mecanismo a criança pode aprimorar suas habilidades manuais e motoras, afetivas,
sociais, culturais e emocionais. Reafirmarmos o pensamento dos pesquisadores.